Joopa joo ja kissan jalaka sanon minä. Lauantaina kaverini pyysi "yhdelle siiderille" ja sovittiin tärskyt keskustaan ja minä läksin autolla tarkoituksena mennä sillä takaisin kotiin. Toisinpa kävi. Siideri vaihtuikin jo matkalla lasiin punaviiniä, kummankin teki mieli enempi vinkkua kuin sidukkaa. Sopi jotenkin paremmin sen hetkiseen tunnelmaan, kun vähän väsytti ja kylmä tuuli puhalsi takin läpi. Tytöt tilasi molemmat talon viiniä 16 cl. Punkku maistui sen verran hyvältä ja tunnelma oli leppoisa, joten pienen suunnittelun ja neuvottelun jälkeen päätin jättää auton keskustaan ja mennä kaverini avopuolison kyydissä kymmenen aikaan kotiin. Kolmannen lasin jälkeen tultiin siihen tulokseen, että minä mihinkään vielä kymmenen aikaan ole lähdössä, kun juteltavaa löytyi vaikka kuinka ja viini edelleen maistui hyvältä. Viidennen lasin jälkeen kaverini päätti lähteä kotiin ja minä löysin itteni paikallisesta eronneiden ja karanniden tanssiravintolasta. En muista lähtöämme pubista enkä sitä miten olen päässyt ko. tanssikapakkaan tai että olisin maksanut itseni sinne sisään. Eikä mikään ihme! Kun seuraavana päivänä räknäilin sitä, kuinka paljon sitä tulikaan juotua, niin sain summaksi 80 cl, eli pikkasta vajaa litra! Siis reilun pullon verran per nainen me sitten oltiin saatu lipitettyä punaviiniä. Ei oo kumma, että on vilmi poikki hetken aikaa. Aamulla oli jumalaton päänsärky ja suussa tunne kuin joku ois kussut sinne. Ja auto oli kaupungissa. Ja mun oli tarkoitus lähteä äidin kanssa laittamaan mökkiä talviteloille. Huokasutti monta kertaa ja syvään.

Mökillä (juu, suoriuduin sinne lopulta) sitten piti vetää laituria kuiville ja kantaa sen alla olleet painavat styroxponttoonit pois. Sitten oli ohjelmassa haravointia ja roskien kärräämistä tunkiolle sekä paskahuussin tyhjennys. Hyi helvetti sentään! Ei ollut kaukana taas kaukopuhelu Norjaan. Kun pääsin kotiin, olin aivan poikki. Tänäänkin on ollut normaalia vetämättömämpi olo. Mulle ei selkeästikään sovi lauantaidokailu. Vanhuus tulee tässä kohtaan vastaan turhan rajusti. Nuorempana sitä ehti toipua maanantaiksi, mutta eipä enää. Ja kun mun piti pitää tässä ainakin 2 - 3 viikonloppua nenän valkaisua, niin haaveeksi jäi. Ens perkkuna on todennäköisesti "pikkusiskon" kanssa baari-ilta tiedossa ja sitten seuraavana perjantaina "isosiskon" kanssa.

Hoh-hoijaa sanon minä.

P.S. Allergiatestattu untuvatäkki on ihana keksintö!!