Jännää! Tänään haastatellaan uusia työntekijäehdokkaita. Mua jännittää varmaan enemmän kuin haastateltavia! Meillä kun on noi haastattelut aina olleet enemmän tai vähemman kyseenalaisia, niin haluaisin, että nyt edettäisiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti, ja että haastateltaville jäisi siitä hyvä fiilis. Eilen laadin kysymyslistaa ja sain aikaiseksi 13 sellaista kyssäriä joihin haluaisin vastauksen. Aikaa vaan on vaivaiset puoltuntia, joten saapi nähdä riittääkö se.

Päätin sittenkin pitää vappuna pikkukemut. Pienet niistä muodostuukin, kun 16 kutsutusta 4 on ilmoittanut saapuvansa. Taidan olla suosioni aallonpohjassa. Mun vissiin tarvii katsoa peiliin ja pohtia mistä se johtuu. En kyllä näin suoralta kädeltä osaa sanoa mitään suurempaa syntiä, mutta yksi lienee viime aikojen (* erakoituminen ja sosiaalisen elämän puutos. En ole niin kiinteästi jaksanut olla ystäviini yhteydessä, ja kun näin päässyt käymään, niin yhteydenotto on katkennut, mutta toisaalta, onko se minun vikani? Miksi minulle ei soiteta/viestitä/kysellä mitä mulle kuuluu? Miksi yhteys katkeaa, jos minä en sitä pidä yllä? Taasen on siis aihetta pohdiskeluun. Palatakseni vielä tuohon kutsuasiaan, en tiedä kumpi on hirveämpi nöyryytys: se ettei kutsuttu vastaa juuta eikä jaata vai se, että vastataan, et tullaan jos ei muutakaan ole. Mulla on kyllä aina tiedossa pääsenkö vai enkö pääse, varsinkin jos kutsutaan hyvissä ajoin. Ja pääsinpä tahi en, niin nekin aina ilmoitan. Näin mulle kotona opetettiin.

Eilen yksi midän ukkeleista säikytti mun niin pahanpäiväisesti, että aloin kirkumaan ja hyvä ettei pissa lirahtanut pöksyyn. Tänään hän tuli pyytämään anteeksi tekoaa (vaikken minä siitä edes suuttunut) ja toi sion pussin M&M's Peanut -namuja Kieli ulkona Sanoin, että saapi vast'edeskin säikytellä.  Paitsi että siniset M&M:t ei maistu hyviltä, outo esanssinen sivumaku. Ei ihme jos joku rokkistara neppailee ne mäkeen.

 Verhoista sen enempää kuin kiskoistakaan ei ole kuulunut mitään. Kiskojen oli tarkoitus tulla tällä viikolla. Toivottavasti ei jää viime tippaan torstaille, kun silloin on muutenkin hemmetisti tekemistä.

Kohta on onneks viikonloppu. Ihanaa!

*) viimeisten parin vuoden