Eilen kävin Piun kanssa shoppailemassa kukkasia ja tykötarpeita niiden istutukseen. Meiltä taisi karata vähän mopo käsistä... Molemmat osti 2 laatikollista kukkia, 50 litran säkit multaa, istutuslapiot ja minä vielä lisäksi haran, parvekelaatikon ja nätin puisen valkoiseksi kuultomaalatun kukka-altaan, joka sopii NIIN hyvin mun patiolle. Kun pääsin kotiin, alkoi sitten istutusurakka (joka muuten jatkuu vielä tänäänkin) ja klo 21.40 mulla oli perennakokoelma kauniisti aseteltuna mun kukkapenkissä! Ja taas kerran - kuten jo monasti tässä viime aikoina - olin erittäin tyytyväinen ja ylpeä itsestäni :) Ja suuri kiitos perennapenkin suunnittelusta kuuluu nimen omaan tälle mun ystävälleni Piulle. Hän valitsi kukat ja suunnitteli mihin mikäkin kannattaa laittaa ja antoi istutusohjeetkin vielä kaupan päälle. Juu ja antoipa neljä perennaa lahjaksi uuteen kotiin.

Tänään pitäisi sitten istuttaa pelargoniat (2 pinkkiä ja 1 valkoinen), lobeliat (2 valkoista) ja muratti toiseen kukka-altaista ja siihen puiseen uuteen altaaseen pitäisi käydä ostamassa myös kukat. Ajattelin laittaa joko pelargonioita tai sitten aniliininpunaisia uuden guinean liisoja. Kauheen vaikee valita. Etupihalle haluaisin hankkia amppeliin vielä keltaisen mustasilmäsusannan. Takapihalle amppeleihin ehkä riippupelargonioita, koska ne kuulema kestävät kuumuutta parhaiten. Patiolle nääs paistaa aurinko aamupäivästä iltaan, joten jos on yhtään hellekesä, niin kaikki elävä paistuu siellä hengiltä. Kyllähän noihin kukkasiin heilahtaa kevyesti euro poikineen, mutta enpä muista milloin olisin ollut tällaisen hurmoksen vallassa valitsemassa ja istuttelemassa kesäkukkia. Niin no, eipä ole ennen ollut tällaista ikiomaa pihaa (avioliiton aikaisia ei lasketa) eikä parvekkeelle hirveästi istutella, etenkin kun se mun partsi oli ihan järkyttävä sauna. Pari kertaa yritin siinä kukkia pitää, mutta nehän heittivät henkensä jotakuinkin välittömästi, jos olivat päivänkin ilman vettä. Ja nehän oli. Toivottavasti näille nykyisille yrteille saan kastelijan sillä välin kun olen reissun päällä ja mökillä. Jossa muuten jo nähty käämeveikeä lotkottamassa mökin seinän  vierustalla. Jaiks! No senhän tietää miten sille kävi. Kärmekselle siis. Ja meikä lompsuttelee taas koko kesä kumpparit jalassa. On muuten tosi hottia kun on kulahtaneen valkoiset nokian kumpparit yhdistetty bikineihin.