Ihanaa! Viikonloppu on edessä ja ensi viikkokin on vain kolmepäiväinen, koskapa olen torstain lomilla. Tänään ilmassa oli selkeästi kevään tuoksua ja aurinko on paistanut koko päivän. Hyvässä lykyssä voi vappuna istuskella terassilla, ainakin vähän aikaa. Se on nimittäin melkein jo lumeton, kiitos isän, joka oli käynyt heiluttamassa lapiota. Piha on kuitenkin vielä lumen vallassa. Meillä on taloyhtiön talkoot 15.5. ja hieman olen epäileväinen josko on lumet jo silloin hävinneet. Mun etupihallakin on vielä julmettu kinos, kun siihen on aurattu koko taloyhtiön lumet. Olen yrittänyt vinkata isännöitsijälle, että ois sitä muuallakin tilaa niitä lumia aurata, mutta eipä ole tehnyt mitään vaikutusta. Siihen nyt on vaan helpoin ne lumet kasata. Kuskihan on mies eikä tiedä, että siinä helvetin traktorissa on ratti ja kääntyvät pyörät.

Viikonlopun ohjelmaan kuuluu siman teko ja siivousta. Huikeaa! Mikä jännittävä viikonloppu mulle onkaan tulossa. Iiik. Perkele. Himottaisi ostaa jotain herkkua viikendiksi, mutta kun on vähän painoa saanut pois, niin ei haluaisi pilata sitä vähääkään mussuttamalla jotain herkkua. Sain tänään nimittäin mahtumaan päälleni alesta ostetun ihanan Espritin aniliininpunaisen paitiksen, josta ei vielä jokunen kuukausi sitten mennyt alin nappi kiinni, mutta tänä aamuna se meni ja tilaakin jäi. Taidan tyytyä vain tekemään fetasalaattia, valitsen siihen vähärasvaisen juuston tilalle kunnon fetaa. Olkoon siinä viikonlopun herkut.

Talo on tyhjä, minä vain vielä istun toimistossani, mutten pitkään. Aurinkoista viikonloppua!