No niin, lämmintä piisaa taas. Aamulla kasin aikaan oli jo +15,5 °C ja suunta on ylöspäin. Huomenna, kun pitäisi laatoittaa se kuisti, on luvattu ukkosta. Jaiks! Toivottavasti ryskää vasta iltapäivällä, kun laatoitus on jo valmis. Hommat aloitetaan nääs ennen sian pierasua kello seittämän reikäleipä. 

Eilen illalla käytiin Systerin, Systerin kaverin ja papin kanssa läpi vihkikaavaa ja meitsi lukee kirkossa Paavalin kirjeen Korinttolaisille, sen perinteisen. Jännää!! Sen jälkeen ampaisin vielä viime minuuteilla kauppaan ostamaan rodomultaa mun uudelle raparperille, kun entisen pilasin laittamalla sille vääränlaista multaa ja päälle vielä hölväsin kalkkia. Nyt on hapanta multaa eikä murentakaan kalkkia. Jo on kumma, jos ei se rupee rehottamaan! Tavoitteena ja toiveena olisi olla omavarainen raparperin suhteen. Huomaa kyllä, etten oo mikään multapeikalo. Kun normisti raparperi kasvaa melkein missä tahansa, minne sen vaan istuttaa, niin meikkis onnistuu sen sitten näännyttämään. Liikaa hoivaa kuulema. Mutta ilokseni huomasin, että viime kesänä istuttamani ruukkulilja on jatkanut jalkojaan ja kohta se kukkii :) Saa nähdä miten käy tänä keväänä istutetulle perunanarsissille. Ei ainakaan vielä osoita kuolemisen merkkejä. Pitäisköhän mun tökätä siihen penkkiin vielä muutama tulppaanin sipuli? Tulis jo heti keväästä kukkasia. Pitää laittaa harkintaan.

Lahti on edelleen hiljaa ja jostain syystä mulla on hirveen helpottunut ja vapautunut olo. Yhteyden katkeaminen ei ole tuottanut lainkaan tuskaa, joka sekin on outoa, kun kuitenkin monta kuukautta pidettiin yhteyttä päivittäin. Johtuneeko kaikki siitä, että kesä tulee ja on muuta ajateltavaa ja tekemistä, toisin kuin talven pimeinä tunteina. Silloin on taas kiva, että on jotain sutinaa. Kesällä ihmisen pitää olla vapaa kuin taivaan lintu. Tai ainakin minun. Tajusin senkin, että mulla on kesällä paljon menoja, eikä tullut edes mieleen, että pyytäisin Lahden miestä niihin mukaan. Ilmoittelin vaan aina kun olin jotain sopinut, että meen sillon ja sillon sinne, tänne ja tuonne ja oon varannut matkan tonne ja kauheeta kun onkin kaikki kesän viikonloput jo täynnä. Toinen vaan totesi, että et sit taida enää täällä ehtiä käymään. Ei löytynyt kalenterista enää oikeen aikaa. Nomutta kyllä ne junat autot ois kulkeneet tännekinpäin. Tosin koiran se olis joutunut jättämään jonnekin hoitoon, se ei ois ollut tervetullut mun huusholliin tai sit se olis joutunut nauttimaan ulkomajoituksesta.

Tänään on sitten vuorossa praimerin (tai miten hitossa tuo nyt kirjoitetaankaan) sutiminen lattiaan. Mulla on oikeen maalarin haalarikin ettei tarttee varoa omia vaatteita :D Oon ihan innoissani, että saan tehhä itekin hommia sen kuistin laatoituksen eteen. :)

Ai niin!! Melkeen unohtui! Voitin lotossa TAAS!! Viime viikolla voitin mahtavat 65 egee ja nyt  sit 13 egee! Ja tätä ennen ei oo lotosta herunut sentin jetunaa! :D Kolmas kerta toden sanoo.... :) Jos ei oo onnea rakkaudessa niin sitten rahassa, sanotaan. Eli tohon pohjautuen, miljoonia odotellessa.. :D